2012年6月5日火曜日

Mマンション免震構造案 3D-PDFでアニメ・ボリューム・コンセプト確認



設計で作った3Dモデルを3D-PDFにしたものです。それをビデをキャプチャーして動画としました。使い方の説明と同時にコンセプトを表すものになると思います。

YoutubeHPサイトでは、シーンごとの説明の冒頭から再生することができます。
また、HPサイトでは、3D-PDFのデータもダウンロードできます。是非見てくださいね。

下は、上の紹介ページの説明を再掲しています。

Outline
0m0s 外観アニメーション Appearance animation
2m13s 高さ制限・スペース Height limitation. Space
4m13s 構造・コンセプト・アニメーション Structure. Concept. Animation
6m52s 様々なビュー Various views

0m0s 外観アニメーション 最初に、高さ制限、スペースの不要な画層を消します。アニメーションが始まります。斜線南側道路に沿って外観を見ます。西方向から建物正面に至り、マンションの南東コーナ­ーをゆっくり見ながら、ガードレールをくぐり、東側からの遠望で終わります。「アニメーション」で紹介したものと同じカメラワークです。
2m13s 高さ制限・スペース 高さ制限を確認して、スペースを配置します。最初に、アングルをアイソメトリックに変更し、敷地情報の地形写真、周囲の建物、電車を消します。次にこの建物自体を消します­。すると敷地境界と道路が残ります。そこに高さ制限のモデルを配置します。次にスペースを配置しブロックプランを完成させます。モデルを回転移動させ、飛び出していそうな­部分を確認します。実際は天空率計算によって制限をクリアしています。最初の視点に戻ります。
4m13s 構造・コンセプト・アニメーション 建物の骨格だけを表示させ、全体をアニメーションで確認します。最初に高さ制限モデルを消します。スペースによろブロックプランをもとに柱を配置します。スペースを消して­ます。基礎、杭、梁、小梁、床の順番で表示させます。回転させ北側に回り、階段を表示させます。全体がわかるように車、植裁を表示させます。再び最初のカメラワークでアニ­メーションを見ます。(データが軽く最初のアニメーションより早く移動します。)
6m52s 様々なビュー 最後に、様々なビューを確認します。アイソメトリックに戻り、建物を全部表示させ、周辺環境を再び表示させます。そのあと左側のビュー表示窓を操作のしやすいように拡大し­ます。ビュー表示窓のビューの名前をクリックして、鳥瞰、地上面の順にそれぞれ建物の周りを一周します。次に正面から玄関に近づき、建物内に入ります。エントランスホール­、2階廊下、各部屋をめぐります。同様に8階、13階を回ります。最後に、最初の設定・視点に戻り終了です。


0m0s Appearance animation
  First, the height limitation and the space is removed. The animation is began. Camera is seeing the appearance along the road south. The camera is led to the front of the building from the west direction, slowly while looking at the southeast corner of the apartment,and again went under the guardrail at the end stop at a distant view from the east. This camera work is as same as another rendering animation’s camera work.
2m13s Height limitation. Space
 The height limitation is confirmed and we place the space in this scene. First, camera angle is changed to isometric. Next, the site information-photo terrain, surrounding buildings, train- is removed. Next, this building is removed. So this site outline and road is remained. We place this building there. Next we place ths space, so block plan is completed. We rotate this model.   4m13s Structure. Concept. Animation
  Let's display a skeleton of this building, then check this by animation. First, the height limitation model is turned off. Pillars are placed considering the space and block plan. Then the space is turn off. Next the structure is displayed base, piles, girders, beams and floors in that order. Rolling this model to look this model's north side, staircase is displayed. And as we can see the entire, Cars and planting are displayed. Again we look this animation by first camera work. ...this model's data size is so light that this animation so fast.
6m52s Various views
 Last let's check various views. We return isometric view, display whole of this building and display surroundings again. Once we expand left view display window as easy to operate. We circled around this building in the bird's eye and in the ground surface view in that order. Next we closer to the entrance from the front, and enter this building. We around each room in the order entrance hall, corridor on the 2nd floor and each room on 2nd floor. As well we around each room on the 8th floor and 13th floor. Last, we return to its original setting and view, and finish this work.

http://www.tarch.jp/work/1101je1.2/a101.3/3dpdf/
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